Tisztelt Ügyfeleink!

Az ismét erősödő járványveszély miatt a Polgármesteri Hivatalban 2020. szeptember 9-től változás történt az ügyfelek fogadásával kapcsolatban.

A koronavírus terjedésének mérséklése, megakadályozása érdekében a Budapest Főváros IV. kerület Újpest Önkormányzat Polgármesteri Hivatalába érkezők a Hivatalban történő belépés esetén testhőmérséklet ellenőrzésen esnek át 2020. szeptember 9. napjától. A testhőmérséklet ellenőrzés természetesen vonatkozik a hivatali munkatársakra is.

A testhőmérséklet mérése digitális, kontaktot nem igénylő homlokhőmérőzés útján történik. 37,5 Celsius fokot elérő testmérséklettel érkező személy nem léphet be a Hivatal helyiségeibe.

Kérjük, hogy a hivatalba érkezők az ügyintézés során használjanak maszkot, vagy az arc eltakarására alkalmat sálat, kendőt. A Hivatalba való belépés előtt mindenkit kérünk a kihelyezett fertőtlenítő használatára.

A hivatal vezetése mindenkit megkér a rendszeres, alapos kézmosásra és távolságtartásra (1,5-2 méter távolság).

Vásárok, piacok engedélyezése

Tisztelt Ügyfelünk!

Tájékoztatjuk, hogy eljárásaink megindítására cégek és egyéni vállalkozók számára csak elektronikusan van lehetőség, az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól 2015. évi CCXXII. törvény alapján.

Az űrlapokkal történő elektronikus ügyintézésre a Hivatal honlapján (https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap), az e-papírral (https://epapir.gov.hu/) történő elektronikus ügyindításra az úgynevezett Személyes Ügyintézési Felületen is lehetőség van. Kérjük, hogy telefonszámát és e-mail címét feltétlenül tüntesse fel a nyomtatványokon!

Javasoljuk, hogy az elektronikus ügyintézés megkezdése előtt keressék fel az elektronikus ügyintézés használatával kapcsolatos bővebb információt tartalmazó oldalunkat.



Vásárt, piacot csak üzemeltetési engedély birtokában lehet üzemeltetni, helyi termelői piac, bevásárló központ bejelentés alapján üzemeltethető. Nem tartozik a vonatkozó rendelet hatálya alá a húsvéti, karácsonyi és szilveszteri, valamint évente egy alkalommal, az adott ünnepen és az azt megelőző húsz napban folytatott kereskedelmi tevékenység.

Vásár-, ill. piacüzemeltetési engedély iránti kérelmet a szükséges mellékletekkel együtt elektronikus úton lehet benyújtani. A termelői piac és a bevásárló központ bejelentése illetékmentes.

A kérelem szükséges tartalmi elemeit a vásárokról, a piacokról és a bevásárlóközpontokról szóló 55/2009. (III. 13.) Korm. rendelet határozza meg.

A vásár-, illetve piacüzemeltetési engedély kiadására vonatkozó kérelemhez szükséges mellékletek:

– a vásár, piac számára kijelölt terület, alapterület, méretarányos helyszínrajza az üzletek, árusítóhelyek, valamint az egyéb létesítmények és nem árusítási célra kiképzett területrészek tervezett rendeltetés, és szám szerinti meghatározásával, a vevőforgalmi és árubeszállítási, – feltöltési útvonalak kijelölésével;
– a területhasználatának jogcíme (saját tulajdon, bérlet stb.), a tulajdoni lap kivételével a jogcímre vonatkozó igazoló okirattal, továbbá haszonélvezet esetében a haszonélvező, illetve közös tulajdon esetében a tulajdonostárs, hozzájárulását igazoló okirattal együtt;
– Nyilatkozat: élelmiszer felhasználása, forgalmazása, továbbá termény, takarmány, élő állat, illetve állatgyógyászati készítmény és növényvédő szer értékesítése esetén a kérelmező nyilatkozatát arról, hogy a vásár vagy a piac területén a megyei kormányhivatal élelmiszerlánc-biztonsági és állategészségügyi igazgatósága (a továbbiakban: élelmiszerlánc-biztonsági és állategészségügyi igazgatóság), illetve növény- és talajvédelmi igazgatósága részére állandó jelleggel ingyenes helyiséghasználatot biztosít.

Az engedélyezési eljárásban szakhatóságként Budapest Főváros Kormányhivatala V. ker. Népegészségügyi Intézete valamint a –Pest Megyei Kormányhivatal Élemiszerlánc-biztonsági és Állategészségügyi Igazgatósága vesz részt.

Budapest Főváros Kormányhivatala V. ker. Népegészségügyi Intézete szakhatóság eljárási díja: 30.000,-Ft (1/2009. (I.30.) EüM r. 1.sz. melléklet XI.17. alapján). A díjat – ugyanezen rendelet 2.sz. melléklet 11. sorban foglaltak alapján – a 10023002-00301253 számlaszámra történő átutalással lehet befizetni.

Ügyintézési határidő: 20 nap.

Az üzemeltető az adataiban bekövetkezett változást haladéktalanul köteles bejelenteni!

A bejelentés adataiban bekövetkezett változás bejelentése illetékmentes.

A bejegyzett adatokról 2021.01.01. napjától az Országos Kereskedelmi Nyilvántartás honlapján lehet tájékozódni (https://oknyir.kh.gov.hu)

Tekintettel arra, hogy a vonatkozó jogszabály eltérő szabályozást tartalmaz az egyes kereskedelmi formákra ill. az ügyek egyedi jellegére bővebb felvilágosítással az ügyintézők szolgálnak.

Az ügyfeleket megillető jogokat és az ügyfeleket terhelő kötelezettségeket az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény tartalmazza.

Vonatkozó jogszabályok:

  • 2016. évi CL. törvény az általános közigazgatási rendtartásról
  • 2005. évi CLXIV. törvény a kereskedelemről
  • 55/2009. (III. 13.) Korm. rendelet a vásárokról, piacokról és a bevásárlóközpontokról
  • 2009. évi LXXVI. törvény a szolgáltatási tevékenység megkezdésének és folytatásának általános szabályairól
  • 1990. évi XCIII. törvény az illetékekről

Letölthető dokumentumok: https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap

Megszakítás