Tisztelt Ügyfeleink!
Az ismét erősödő járványveszély miatt a Polgármesteri Hivatalban 2020. szeptember 9-től változás történt az ügyfelek fogadásával kapcsolatban.
A koronavírus terjedésének mérséklése, megakadályozása érdekében a Budapest Főváros IV. kerület Újpest Önkormányzat Polgármesteri Hivatalába érkezők a Hivatalban történő belépés esetén testhőmérséklet ellenőrzésen esnek át 2020. szeptember 9. napjától. A testhőmérséklet ellenőrzés természetesen vonatkozik a hivatali munkatársakra is.
A testhőmérséklet mérése digitális, kontaktot nem igénylő homlokhőmérőzés útján történik. 37,5 Celsius fokot elérő testmérséklettel érkező személy nem léphet be a Hivatal helyiségeibe.
Kérjük, hogy a hivatalba érkezők az ügyintézés során használjanak maszkot, vagy az arc eltakarására alkalmat sálat, kendőt. A Hivatalba való belépés előtt mindenkit kérünk a kihelyezett fertőtlenítő használatára.
A hivatal vezetése mindenkit megkér a rendszeres, alapos kézmosásra és távolságtartásra (1,5-2 méter távolság).
Munkatársak
Cserteg-Mikola Györgyi
osztályvezető-helyettes
1041 Budapest, István út 14. I. em. 44.
231-3101/300
Gálik Magdolna
hatósági referens, ipari-kereskedelmi ügyek
1041 Budapest, István út 14. I. em. 44.
231-3101/274
Letölthető dokumentumok
Zenés, táncos rendezvény engedélyezése
Tájékoztatjuk, hogy eljárásaink megindítására cégek és egyéni vállalkozók számára csak elektronikusan van lehetőség, az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól 2015. évi CCXXII. törvény alapján.
Az űrlapokkal történő elektronikus ügyintézésre a Hivatal honlapján (https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap), az e-papírral (https://epapir.gov.hu/) történő elektronikus ügyindításra az úgynevezett Személyes Ügyintézési Felületen is lehetőség van. Kérjük, hogy telefonszámát és e-mail címét feltétlenül tüntesse fel a nyomtatványokon!
Javasoljuk, hogy az elektronikus ügyintézés megkezdése előtt keressék fel az elektronikus ügyintézés használatával kapcsolatos bővebb információt tartalmazó oldalunkat.
István út 14. I. emelet 44. sz. szoba
A rendelet hatálya kiterjed az alkalmi vagy a rendszeres zenés, táncos rendezvényekre, amelyeket
- tömegtartózkodásra szolgáló építményben (bármikor egyidejűleg 300 főnél több személy tartózkodása várható) tartanak, illetve
- szabadban tartanak és a résztvevők létszáma az 1000 főt meghaladja.
A rendeletet nem kell alkalmazni:
- a gyülekezési jogról szóló törvény hatálya alá tartozó rendezvényekre,
- a választási eljárásról szóló törvény hatálya alá tartozó gyűlésekre,
- vallási közösségek vallásos szertartásaira, rendezvényeire,
- a családi eseményekkel kapcsolatos rendezvényekre és
- a közoktatási intézményekben az intézmény által szervezett rendezvényekre.
Zenés, táncos rendezvény csak rendezvénytartási engedély birtokában tartható. Az engedélyt a zenés, táncos rendezvény helye szerinti települési, Budapesten a kerületi önkormányzat jegyzője adja ki. A jegyző az engedély megadásával egyidejűleg arról igazolást állít ki, és a zenés, táncos rendezvényt nyilvántartásba veszi. A jegyző által vezetett nyilvántartás nyilvános, azt a jegyző az önkormányzat honlapján közzéteszi.
Az engedély iránti kérelmet a zenés, táncos rendezvénynek helyt adó építmény üzemeltetőjének, szabadtéri rendezvény esetében a rendezvény szervezőjének kell benyújtania.
A kérelmet a letölthető formanyomtatványon kell benyújtani.
A kérelemhez csatolni kell:
- a helyiség használatára vonatkozó dokumentumot (pl.: bérleti szerződés)
- nyilatkozatot a zenés, táncos rendezvény gyakoriságáról, megtartásának napjairól, kezdésének és befejezésének időpontjáról,
- biztonsági tervet (a Korm. rendelet 8.§ -ban foglalt adattartalommal) 6 példányban
- tűzvédelmi szabályzatot az építményben tartott zenés, táncos rendezvény esetén, 2 példányban
Az engedély jogosultja a kérelem adataiban bekövetkezett változásokat haladéktalanul köteles bejelenteni.
A tevékenység megszüntetését haladéktalanul be kell jelenteni.
Az ügyekkel kapcsolatban bővebb felvilágosítással az ügyintézők szolgálnak.
A rendezvénytartási engedélyezési eljárás illetékmentes.
Ügyintézési határidő: 20 nap
Döntés elleni fellebbezési határideje: Az ügyben hozott döntés elleni jogorvoslati kérelem benyújtásának határideje: a döntés közlésétől számított 15 napon belül.
Az ügyfeleket megillető jogokat és terhelő kötelezettségeket az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény tartalmazza.
Vonatkozó jogszabályok:
- 2016. évi CL. törvény az általános közigazgatási rendtartásról
- 2009. évi LXXVI. törvény a szolgáltatási tevékenység megkezdésének és folytatásának általános szabályairól
- 23/2011. (III.8.) Korm. rendelet a zenés, táncos rendezvények működésének biztonságosabbá tételéről
- 253/1997. (XII.20.) Korm. rendelet az országos településrendezési és építési követelményekről
- 1990. évi XCIII. törvény az illetékekről