Tisztelt Ügyfeleink!

Az ismét erősödő járványveszély miatt a Polgármesteri Hivatalban 2020. szeptember 9-től változás történt az ügyfelek fogadásával kapcsolatban.

A koronavírus terjedésének mérséklése, megakadályozása érdekében a Budapest Főváros IV. kerület Újpest Önkormányzat Polgármesteri Hivatalába érkezők a Hivatalban történő belépés esetén testhőmérséklet ellenőrzésen esnek át 2020. szeptember 9. napjától. A testhőmérséklet ellenőrzés természetesen vonatkozik a hivatali munkatársakra is.

A testhőmérséklet mérése digitális, kontaktot nem igénylő homlokhőmérőzés útján történik. 37,5 Celsius fokot elérő testmérséklettel érkező személy nem léphet be a Hivatal helyiségeibe.

Kérjük, hogy a hivatalba érkezők az ügyintézés során használjanak maszkot, vagy az arc eltakarására alkalmat sálat, kendőt. A Hivatalba való belépés előtt mindenkit kérünk a kihelyezett fertőtlenítő használatára.

A hivatal vezetése mindenkit megkér a rendszeres, alapos kézmosásra és távolságtartásra (1,5-2 méter távolság).

A magyar állampolgárság megszerzése

A magyar állampolgárság megszerzésére irányuló kérelmeket kizárólag a fővárosi és megyei kormányhivatal járási (fővárosi kerületi) hivatalainál lehet benyújtani a járási hivatal székhelyén, továbbá olyan járási hivatalban, ahol okmányiroda működik.

A magyar állampolgárság megszerzése iránti eljárásban az anyakönyvvezető feladatai:
  • Az eljárás végén az anyakönyvvezető is ellenőrzi a magyar nyelvtudást.
  • Az állampolgársági eskü vagy fogadalom letétele Magyarországon a település polgármestere előtt történik, melynek időpontjáról az anyakönyvvezető értesíti a kérelmezőt.

2013. március 1-jétől megszűnik az állampolgársági eskü vagy fogadalom letételére rendelkezésre álló határidő meghosszabbításának lehetősége, azt az eskü letételére való felhívás közlésétől számított egy éven belül (jogvesztő határidő) kell letenni.

A honosított a magyar állampolgárságot az eskü vagy fogadalom letételének napján szerzi meg.

A honosított magyar állampolgárokat az anyakönyvvezető látja el magyar személyazonosító igazolvánnyal és lakcímet igazoló hatósági igazolvánnyal.

Ügyintézési határidő: 1 év

Az eljárás illetékmentes.

Az ügyfelet megillető jogokat és az ügyfelet terhelő kötelezettségeket az Általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény tartalmazza.

Vonatkozó jogszabályok:
  • Az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény
  • Az anyakönyvezési feladatok ellátásának részletes szabályairól szóló 429/2017. (XII. 20.) Korm. rendelet
  • A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény
  • A polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló 1992. évi LXVI. törvény
  • A polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló 1992. évi LXVI. törvény végrehajtásáról szóló 146/1993. (X. 26.) Korm. rendelet
  • Az illetékekről szóló 1990. évi XCIII. törvény
  • Általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény
  • A magyar állampolgárságról szóló 1993. év LV. törvény
  • A magyar állampolgárságról szóló 1993. évi. LV. tv. végrehajtásáról szóló 125/1993. (IX. 22.) Korm. rendelet
Megszakítás