Tisztelt Ügyfeleink!
Az ismét erősödő járványveszély miatt a Polgármesteri Hivatalban 2020. szeptember 9-től változás történt az ügyfelek fogadásával kapcsolatban.
A koronavírus terjedésének mérséklése, megakadályozása érdekében a Budapest Főváros IV. kerület Újpest Önkormányzat Polgármesteri Hivatalába érkezők a Hivatalban történő belépés esetén testhőmérséklet ellenőrzésen esnek át 2020. szeptember 9. napjától. A testhőmérséklet ellenőrzés természetesen vonatkozik a hivatali munkatársakra is.
A testhőmérséklet mérése digitális, kontaktot nem igénylő homlokhőmérőzés útján történik. 37,5 Celsius fokot elérő testmérséklettel érkező személy nem léphet be a Hivatal helyiségeibe.
Kérjük, hogy a hivatalba érkezők az ügyintézés során használjanak maszkot, vagy az arc eltakarására alkalmat sálat, kendőt. A Hivatalba való belépés előtt mindenkit kérünk a kihelyezett fertőtlenítő használatára.
A hivatal vezetése mindenkit megkér a rendszeres, alapos kézmosásra és távolságtartásra (1,5-2 méter távolság).
A házassági névviselési forma módosítása
A házassági név módosítására irányuló eljárás lefolytatására bármelyik anyakönyvvezető illetékes, de a kérelmet csak abban az esetben tudja azonnal teljesíteni, ha a házasságkötést a házasságkötés helye szerinti anyakönyvvezető már rögzítette az elektronikus anyakönyvi rendszerben. A 2014. július 1-jétől elektronikus anyakönyvezés van, ettől az időponttól minden anyakönyvi esemény szerepel a rendszerben.
A házassági névviselési forma megváltoztatása iránti kérelem.
A névváltoztatási szándékról az anyakönyvvezető jegyzőkönyvet vesz fel. Az anyakönyvvezető a változást a kérelem teljesítése után az elektronikus anyakönyvi bejegyzésben feljegyzi és a személyi adat- és lakcímnyilvántartásban is átvezeti.