Költségvetési Osztály
Tisztelt Ügyfeleink!
Az ismét erősödő járványveszély miatt a Polgármesteri Hivatalban 2020. szeptember 9-től változás történt az ügyfelek fogadásával kapcsolatban.
A koronavírus terjedésének mérséklése, megakadályozása érdekében a Budapest Főváros IV. kerület Újpest Önkormányzat Polgármesteri Hivatalába érkezők a Hivatalban történő belépés esetén testhőmérséklet ellenőrzésen esnek át 2020. szeptember 9. napjától. A testhőmérséklet ellenőrzés természetesen vonatkozik a hivatali munkatársakra is.
A testhőmérséklet mérése digitális, kontaktot nem igénylő homlokhőmérőzés útján történik. 37,5 Celsius fokot elérő testmérséklettel érkező személy nem léphet be a Hivatal helyiségeibe.
Kérjük, hogy a hivatalba érkezők az ügyintézés során használjanak maszkot, vagy az arc eltakarására alkalmat sálat, kendőt. A Hivatalba való belépés előtt mindenkit kérünk a kihelyezett fertőtlenítő használatára.
A hivatal vezetése mindenkit megkér a rendszeres, alapos kézmosásra és távolságtartásra (1,5-2 méter távolság).
Elérhetőségek
Cím: 1041 Budapest István út 14.
Email: koltsegvetes@ujpest.hu
Szervezi és ellenőrzi Újpest Önkormányzat és a Polgármesteri Hivatal valamint a nemzetiségi önkormányzatok részére meghatározott költségvetés.
Ellátja mindazon költségvetési feladatokat, amelyeket jogszabály, felettes hatóság, önkormányzati rendelet hatáskörébe utal.
Vezeti az Újpest Önkormányzat és a Polgármesteri Hivatal valamint a nemzetiségi önkormányzatok kötelezettségvállalás nyilvántartását.
A költségvetésről szóló rendelet megalkotása érdekében közreműködik a rendelet-tervezet összeállításában, annak jóváhagyását követően információt szolgáltat a központi költségvetés felé.
Szakmai segítséget nyújt a költségvetési intézmények költségvetésének elkészítéséhez.
Gondoskodik az elfogadott költségvetés fő számainak továbbításáról a költségvetési szervek felé.
Rendelet-tervezetet készít elő a költségvetés módosítására, a rendelkezésre álló információk, szükségletek és lehetőségek figyelembe vételével.
Tájékoztatót készít az évközi gazdálkodásáról, a költségvetési előirányzatok alakulásáról, költségvetési egyensúlyi helyzetéről az ÁHT-nek megfelelően.
Gondoskodik arról, hogy költségvetési intézmények havi és negyedéves zárlataikat határidőben elkészítsék. A zárlatokat számszakilag ellenőrzi, összesíti.
Adatot szolgáltat költségvetési intézmények törzskönyvi nyilvántartásához a Magyar Államkincstár felé.
Előkészíti az éves beszámolót a költségvetés végrehajtásáról önkormányzati szinten.
Az állami támogatások elszámolásához adatokat gyűjt és egyezteti az érintett intézményekkel, figyelemmel kíséri a módosításra megadott határidőket és azt időre le is jelenti,
Ellenőrzi, összesíti a költségvetési szervek beszámolóit és tovább feldolgozásra megküldi a MÁK-ba. A Képviselő-testület felé rendelet-tervezetet készít elő az év végi zárszámadásról.
Elvégzi az költségvetési szervek által/részére megállapított pénzmaradvány felülvizsgálatát, felhasználására javaslatot tesz.
A főosztály további irodái, kirendeltségei és osztályai