Pénzügyi és Számviteli Osztály
Tisztelt Ügyfeleink!
Az ismét erősödő járványveszély miatt a Polgármesteri Hivatalban 2020. szeptember 9-től változás történt az ügyfelek fogadásával kapcsolatban.
A koronavírus terjedésének mérséklése, megakadályozása érdekében a Budapest Főváros IV. kerület Újpest Önkormányzat Polgármesteri Hivatalába érkezők a Hivatalban történő belépés esetén testhőmérséklet ellenőrzésen esnek át 2020. szeptember 9. napjától. A testhőmérséklet ellenőrzés természetesen vonatkozik a hivatali munkatársakra is.
A testhőmérséklet mérése digitális, kontaktot nem igénylő homlokhőmérőzés útján történik. 37,5 Celsius fokot elérő testmérséklettel érkező személy nem léphet be a Hivatal helyiségeibe.
Kérjük, hogy a hivatalba érkezők az ügyintézés során használjanak maszkot, vagy az arc eltakarására alkalmat sálat, kendőt. A Hivatalba való belépés előtt mindenkit kérünk a kihelyezett fertőtlenítő használatára.
A hivatal vezetése mindenkit megkér a rendszeres, alapos kézmosásra és távolságtartásra (1,5-2 méter távolság).
Elérhetőségek
Telefon: 231-3144
Fax: 231-3145
Email: penzugy@ujpest.hu
Szervezi és ellenőrzi az Önkormányzat, a Polgármesteri Hivatal és a nemzetiségi önkormányzatok pénzügyi - számviteli munkáját.
Ellátja mindazokat a pénzügyi - számviteli feladatokat, amelyeket hatályos jogszabályok, rendeletek, az Önkormányzat Képviselő-testülete, Bizottságai hatáskörébe utalnak.
Végzi az önkormányzat tulajdonába lévő vagyonelemekben bekövetkezett változások számviteli nyilvántartásban való rögzítését.
Kezeli az Önkormányzat, a Polgármesteri Hivatal és a nemzetiségi önkormányzatok bankszámláit, vezeti a részletező nyilvántartásokat, végzi a bankszámlákon történő gazdasági eseményeket főkönyvi könyvelését.
Működteti a Polgármesteri Hivatalban lévő házi pénztárt és a Szociális Osztályra kihelyezett alpénztárt, készpénz be- és kifizetéseket teljesít (lakossági segélyek, számlák, stb.),
- Helyi rendeletben meghatározott pénzbeli és természetbeni szociális ellátások határozat alapján történő kifizetése
- Gyógyszerutalványok határozat alapján történő kiállítása, analitikus nyilvántartása, beérkező számlák kifizetése
- Fiatal házasok első lakáshoz jutási egyszeri vissza nem térítendő támogatásának átutalása határozat alapján
- Köztemetés kifizetése és visszaigénylése határozat alapján
- Közterület használati díjak és a közterületen lévő pavilonok bérletének számlázása, nyilvántartása,
- Bérleti díjszámlázások elvégzése a meglévő szerződések alapján,
- Pályázati összegek nyilvántartása, benyújtott elszámolások gazdasági-pénzügyi ellenőrzése, pályázati díjak be- és kifizetése,
- Köztemetési számlák kiegyenlítése, illetve nem az Önkormányzatot terhelő tételek továbbszámlázása,
- Építés eljárási és egyéb eljárási bírság, végrehajtási eljárás, környezetvédelmi és növényvédelmi bírság foganatosítása, szabálysértési bírságok beszedése, nyilvántartása
- A beadott munkáltatói kölcsön igények összegyűjtése, elbírálásra történő előkészítése, majd a döntést követően a szerződéskötések előkészítése, a munkáltató kölcsönök nyilvántartása, visszafizetések könyvelése,
- ÁFA elszámolása, teljesítése, befizetések, visszaigénylések nyilvántartása,
- Teljes körű integrált gazdaságstatisztikai jelentés adatszolgáltatás a KSH felé.