Pénzügyi és Számviteli Osztály

Tisztelt Ügyfeleink!

Az ismét erősödő járványveszély miatt a Polgármesteri Hivatalban 2020. szeptember 9-től változás történt az ügyfelek fogadásával kapcsolatban.

A koronavírus terjedésének mérséklése, megakadályozása érdekében a Budapest Főváros IV. kerület Újpest Önkormányzat Polgármesteri Hivatalába érkezők a Hivatalban történő belépés esetén testhőmérséklet ellenőrzésen esnek át 2020. szeptember 9. napjától. A testhőmérséklet ellenőrzés természetesen vonatkozik a hivatali munkatársakra is.

A testhőmérséklet mérése digitális, kontaktot nem igénylő homlokhőmérőzés útján történik. 37,5 Celsius fokot elérő testmérséklettel érkező személy nem léphet be a Hivatal helyiségeibe.

Kérjük, hogy a hivatalba érkezők az ügyintézés során használjanak maszkot, vagy az arc eltakarására alkalmat sálat, kendőt. A Hivatalba való belépés előtt mindenkit kérünk a kihelyezett fertőtlenítő használatára.

A hivatal vezetése mindenkit megkér a rendszeres, alapos kézmosásra és távolságtartásra (1,5-2 méter távolság).

Bővebben itt >



Elérhetőségek


Telefon: 231-3144
Fax: 231-3145
Email: penzugy@ujpest.hu

Szervezi és ellenőrzi az Önkormányzat, a Polgármesteri Hivatal és a nemzetiségi önkormányzatok pénzügyi - számviteli munkáját.

Ellátja mindazokat a pénzügyi - számviteli feladatokat, amelyeket hatályos jogszabályok, rendeletek, az Önkormányzat Képviselő-testülete, Bizottságai hatáskörébe utalnak.

Végzi az önkormányzat tulajdonába lévő vagyonelemekben bekövetkezett változások számviteli nyilvántartásban való rögzítését.

Kezeli az Önkormányzat, a Polgármesteri Hivatal és a nemzetiségi önkormányzatok bankszámláit, vezeti a részletező nyilvántartásokat, végzi a bankszámlákon történő gazdasági eseményeket főkönyvi könyvelését.

Működteti a Polgármesteri Hivatalban lévő házi pénztárt és a Szociális Osztályra kihelyezett alpénztárt, készpénz be- és kifizetéseket teljesít (lakossági segélyek, számlák, stb.),

  • Helyi rendeletben meghatározott pénzbeli és természetbeni szociális ellátások határozat alapján történő kifizetése
  • Gyógyszerutalványok határozat alapján történő kiállítása, analitikus nyilvántartása, beérkező számlák kifizetése
  • Fiatal házasok első lakáshoz jutási egyszeri vissza nem térítendő támogatásának átutalása határozat alapján
  • Köztemetés kifizetése és visszaigénylése határozat alapján

  • Közterület használati díjak és a közterületen lévő pavilonok bérletének számlázása, nyilvántartása,
  • Bérleti díjszámlázások elvégzése a meglévő szerződések alapján,
  • Pályázati összegek nyilvántartása, benyújtott elszámolások gazdasági-pénzügyi ellenőrzése, pályázati díjak be- és kifizetése,
  • Köztemetési számlák kiegyenlítése, illetve nem az Önkormányzatot terhelő tételek továbbszámlázása,
  • Építés eljárási és egyéb eljárási bírság, végrehajtási eljárás, környezetvédelmi és növényvédelmi bírság foganatosítása, szabálysértési bírságok beszedése, nyilvántartása
  • A beadott munkáltatói kölcsön igények összegyűjtése, elbírálásra történő előkészítése, majd a döntést követően a szerződéskötések előkészítése, a munkáltató kölcsönök nyilvántartása, visszafizetések könyvelése,
  • ÁFA elszámolása, teljesítése, befizetések, visszaigénylések nyilvántartása,
  • Teljes körű integrált gazdaságstatisztikai jelentés adatszolgáltatás a KSH felé.
A főosztály további irodái, kirendeltségei és osztályai

Megszakítás