Informatikai Osztály

Tisztelt Ügyfeleink!

Az ismét erősödő járványveszély miatt a Polgármesteri Hivatalban 2020. szeptember 9-től változás történt az ügyfelek fogadásával kapcsolatban.

A koronavírus terjedésének mérséklése, megakadályozása érdekében a Budapest Főváros IV. kerület Újpest Önkormányzat Polgármesteri Hivatalába érkezők a Hivatalban történő belépés esetén testhőmérséklet ellenőrzésen esnek át 2020. szeptember 9. napjától. A testhőmérséklet ellenőrzés természetesen vonatkozik a hivatali munkatársakra is.

A testhőmérséklet mérése digitális, kontaktot nem igénylő homlokhőmérőzés útján történik. 37,5 Celsius fokot elérő testmérséklettel érkező személy nem léphet be a Hivatal helyiségeibe.

Kérjük, hogy a hivatalba érkezők az ügyintézés során használjanak maszkot, vagy az arc eltakarására alkalmat sálat, kendőt. A Hivatalba való belépés előtt mindenkit kérünk a kihelyezett fertőtlenítő használatára.

A hivatal vezetése mindenkit megkér a rendszeres, alapos kézmosásra és távolságtartásra (1,5-2 méter távolság).

Bővebben itt >



Elérhetőségek


Cím: Régi városháza, 1041 Budapest István út 14.
Telefon: 231-3297
Fax: 231-3292
Email: informatikusok@ujpest.hu

Az Osztály a Polgármesteri Hivatalban hivatalos munkavégzésre használt számítástechnikai berendezések, programeszközök és egyéb elektronikus adatkezelést - adatátvitelt megvalósító eszközök tekintetében:
  • a fejlesztési, felújítási és munkaszervezési igényeket az irodavezetőkkel együttműködve összehangolja,
  • a rendszert lényegesen érintő kérdésekben döntési javaslatot készít,
  • az eszközöket beszerzés előtt az információs rendszerbe illeszthetőség és az üzemeltetés szempontjából szakmailag véleményezi,
  • a használatbavétel előtt átveszi, a rendszerbe állítást dokumentálja, az eszközt a felhasználónak átadja, a rendszerrel összehangolt működtetést és a használat jogszerűségét felügyeli.
Részletes feladatok:
  1. A polgármesteri hivatalban használt számítástechnikai berendezések és programok működőképességének fenntartása, a biztonsági adatmentések felügyelete,
  2. Szakmai támogatás, segítségnyújtás a programokkal és berendezésekkel történő munkavégzéshez,
  3. Egyszerűbb, de a felhasználókra nem hárítható softver- és hardverkarbantartási feladatok elvégzése, ill. a bonyolultabb/nagyobb munkák/ elvégeztetése,
  4. Egyszerű hibaelhárítási feladatok elvégzése, ill. a bonyolultabb/nagyobb/ munkák berendezések javítása, programhibák kijavítása, adatbázis-helyreállítás) elvégeztetése,
  5. Új informatikai rendszer(ek) kialakításában való részvétel, új berendezések és programok telepítése, illetve az abban való közreműködés,
  6. Az új hardver- és szoftvereszközök kezelésének megismerése, az ismeretek közvetítése a felhasználókhoz,
  7. Külön megbízás alapján adatkezelési, -feldolgozási igények kielégítésének szervezése, lebonyolítása, alkalmazás fejlesztése,
  8. Ellátja az országgyűlési képviselők, valamint a helyi önkormányzati választások alatt a számítógépes feladatokat,
  9. Az üzemelő rendszerek, berendezések és a folyamatban levő fejlesztések technikai és jogi dokumentációinak gondozása,
  10. Az üzemelő rendszerekben a hozzáférési jogosultságok beállítása és nyilvántartása,
  11. Számítástechnikai költségvetési terv készítése,
  12. A gépnaplók felügyelete,
  13. A rendszerek működése közben fellépő rendkívüli események nyilvántartása, elemzése,
  14. A rendszerek működtetéséhez szükséges anyag- és eszközigény nyilvántartása, intézkedés a folyamatos ellátásról,
  15. A karbantartás szervezése,
  16. A biztonságos hálózat üzemeltetéssel összefüggő feladatok ellátása,
  17. Intézményi kapcsolattartás, szakmai támogatás, segítségnyújtás a Hivatali Ügyfélkapu rendszerrel kapcsolatosan,
  18. Fénymásoló gépek javíttatása, karbantartása, festékek beszerzése.
A főosztály további irodái, kirendeltségei és osztályai

Megszakítás