Informatikai Osztály
Tisztelt Ügyfeleink!
Az ismét erősödő járványveszély miatt a Polgármesteri Hivatalban 2020. szeptember 9-től változás történt az ügyfelek fogadásával kapcsolatban.
A koronavírus terjedésének mérséklése, megakadályozása érdekében a Budapest Főváros IV. kerület Újpest Önkormányzat Polgármesteri Hivatalába érkezők a Hivatalban történő belépés esetén testhőmérséklet ellenőrzésen esnek át 2020. szeptember 9. napjától. A testhőmérséklet ellenőrzés természetesen vonatkozik a hivatali munkatársakra is.
A testhőmérséklet mérése digitális, kontaktot nem igénylő homlokhőmérőzés útján történik. 37,5 Celsius fokot elérő testmérséklettel érkező személy nem léphet be a Hivatal helyiségeibe.
Kérjük, hogy a hivatalba érkezők az ügyintézés során használjanak maszkot, vagy az arc eltakarására alkalmat sálat, kendőt. A Hivatalba való belépés előtt mindenkit kérünk a kihelyezett fertőtlenítő használatára.
A hivatal vezetése mindenkit megkér a rendszeres, alapos kézmosásra és távolságtartásra (1,5-2 méter távolság).
Elérhetőségek
Cím: Régi városháza, 1041 Budapest István út 14.
Telefon: 231-3297
Fax: 231-3292
Email: informatikusok@ujpest.hu
Az Osztály a Polgármesteri Hivatalban hivatalos munkavégzésre használt számítástechnikai berendezések, programeszközök és egyéb elektronikus adatkezelést - adatátvitelt megvalósító eszközök tekintetében:
- a fejlesztési, felújítási és munkaszervezési igényeket az irodavezetőkkel együttműködve összehangolja,
- a rendszert lényegesen érintő kérdésekben döntési javaslatot készít,
- az eszközöket beszerzés előtt az információs rendszerbe illeszthetőség és az üzemeltetés szempontjából szakmailag véleményezi,
- a használatbavétel előtt átveszi, a rendszerbe állítást dokumentálja, az eszközt a felhasználónak átadja, a rendszerrel összehangolt működtetést és a használat jogszerűségét felügyeli.
- A polgármesteri hivatalban használt számítástechnikai berendezések és programok működőképességének fenntartása, a biztonsági adatmentések felügyelete,
- Szakmai támogatás, segítségnyújtás a programokkal és berendezésekkel történő munkavégzéshez,
- Egyszerűbb, de a felhasználókra nem hárítható softver- és hardverkarbantartási feladatok elvégzése, ill. a bonyolultabb/nagyobb munkák/ elvégeztetése,
- Egyszerű hibaelhárítási feladatok elvégzése, ill. a bonyolultabb/nagyobb/ munkák berendezések javítása, programhibák kijavítása, adatbázis-helyreállítás) elvégeztetése,
- Új informatikai rendszer(ek) kialakításában való részvétel, új berendezések és programok telepítése, illetve az abban való közreműködés,
- Az új hardver- és szoftvereszközök kezelésének megismerése, az ismeretek közvetítése a felhasználókhoz,
- Külön megbízás alapján adatkezelési, -feldolgozási igények kielégítésének szervezése, lebonyolítása, alkalmazás fejlesztése,
- Ellátja az országgyűlési képviselők, valamint a helyi önkormányzati választások alatt a számítógépes feladatokat,
- Az üzemelő rendszerek, berendezések és a folyamatban levő fejlesztések technikai és jogi dokumentációinak gondozása,
- Az üzemelő rendszerekben a hozzáférési jogosultságok beállítása és nyilvántartása,
- Számítástechnikai költségvetési terv készítése,
- A gépnaplók felügyelete,
- A rendszerek működése közben fellépő rendkívüli események nyilvántartása, elemzése,
- A rendszerek működtetéséhez szükséges anyag- és eszközigény nyilvántartása, intézkedés a folyamatos ellátásról,
- A karbantartás szervezése,
- A biztonságos hálózat üzemeltetéssel összefüggő feladatok ellátása,
- Intézményi kapcsolattartás, szakmai támogatás, segítségnyújtás a Hivatali Ügyfélkapu rendszerrel kapcsolatosan,
- Fénymásoló gépek javíttatása, karbantartása, festékek beszerzése.